Kawan2Ku

17 September 2014

Day 17 : 5 Perkara Yang Aku Rindui

Posted by Dalia Hassan at Rabu, September 17, 2014
Assalamualaikum wbt...

Dah masuk hari ke 17 ni nak bercerita pasal perkara yang aku paling rindui pula...

#‎cabaran30hari‬
‪#‎kelabbloggerbenashaari


1. Rindu zaman sekolah. Terminat kat sorang cikgu ni. ensem banget. tapi malangnya cikgu ni dah bertunang dengan sorang cikgu perempuan yang mengajar kat sekolah aku jugak. frust. masa diorang kawin, aku sibuk menyanyi lagu "pelamin anganku musnah".. hahaha! sekolah2 lagi dah gatal nak kawin. Tapi yang syahdunya, target cikgu lain, cikgu lain pulak yang sangkut. cikgu tu seminggu dua tiga kali makan kat rumah, siap panggil mak bonda lagi.. adoila. please lah. sapa nak kawin dengan dia? tak sanggup aku kalau bangun tidur pagi2 tengok cikgu disiplin ada kat sebelah.. oh tidakkkk!

2. Rindu masa zaman kat uitm dulu... entah kenapa banyak sangat kenangan manis ketika tu. Paling aku ingat, masa aku wakil Uitm Segamat dalam Karnival Sukan Mahasiswa di Uitm Seri Iskandar, Perak.. masa tu aku main badminton.. rindu pada kawan2 satu kontinjen especially kawan2 satu pasukan badminton. Diorang sangat best especially "him".. hahaha! teeeeettttt! hanya tinggal sejarah...

3. Rindu sangat kat arwah atok dan nenek. ermmm.. kalau sebelah abah, aku langsung tak pernah kenal dan jumpa diorang. Masa aku lahir memang diorang dah tak ada. Yang aku sempat kenal cuma arwah atok dan nenek sebelah mak. Masa kecik2 memang aku rapat dengan arwah lebih2 lagi dengan arwah atok. dalam ramai2 cucu, rasanya aku kut yang dia paling sayang (perasan!).. memang dari kecik arwah atok dan nenek panggil aku 'darling".. sampai sekarang pun ada lagi makcik2 aku yang tersasul panggil aku 'darling'... bisa buat aku malu dong ah! hahaha!

4. Aku rindu kat housemate lama aku masa aku kerja kat Segamat. Teringat aktiviti2 yang kami lakukan setiap kali ada waktu yang terluang. Paling best adalah ketika dapat main badminton kat dewan sekolah convent. Join dengan budak2 pejabat tanah, MDSU, JKR.. lepas berpeluh sakan bakar lemak, kami pergi pekena "kueytiaw goreng basah pedas giler Mak Yam" kat Segamat Baru.. memang terbaikkkk!

5. Aku rindukan saat2 melahirkan anak. Sungguh tak tergambar perasaan itu. Pertama kali melihat wajahnya, hilang semua rasa kesakitan ketika bersalin dan hilang segala keletihan sepanjang mengandungkannya. Rindu saat itu. In Shaa Allah aku nak cuba tambah lagi satu... hehe!



30 Days Blogs Challenge

0 comments:

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea