Kawan2Ku

02 September 2014

Kek Lapis Masam Manis

Posted by Dalia Hassan at Selasa, September 02, 2014
Assalamualaikum wbt...

Siang tadi sempat juga aku buat kek lapis masam manis.. tapi frust skit la.. rupa paras kek lapis aku tak berapa menjadi... resepi pun hilang entah kemana, so aku guna resepi 'ingat-ingat lupa'.. dan hasilnya memang agak mengecewakan sikit tapi rasanya tetap sedap...

Kesilapan paling besar yang aku buat adalah aku gunakan loyang saiz besar skit daripada loyang yang sepatutnya.. bila loyang besar, kek aku tak berapa nak tinggi... dah le tu, loyang yang aku gunakan tu pulak yang boleh tanggalkan tapak dia tu.. memang bijak... bijak sangat.. dah le kek tu kukus.. air dari wap tu pun menyelinap masuk ikut buntut loyang tu... ermmmmm... pasrah je la...

Lagi satu, aku gunakan asam hawflakes yang saiz besar. biasa aku guna yang saiz kecik sepeket rm0.80 je tu.  sepatutnya bila aku dah guna saiz besar, aku jarak2 kan skit asam tu... tapi aku susun baikkkk punya rapat2... haishhh... tengoklah bila dah potong kek tu.. meriah dengan asam je.. huhuhu...
Takpe.. aku nak buat lagi minggu depan. nak buat betul2 punya.. kasi cantikkkk... ngeeeeeee!

setelah dipotong-potong...

0 comments:

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea