Kawan2Ku

17 Disember 2014

Ikan Cencaru Bakar Dan Air Asam (Simple)

Posted by Dalia Hassan at Rabu, Disember 17, 2014

Assalamualaikum wbt..

Hari ni aku nak share skit pasal ikan cencaru bakar dan air asam yang aku biasa masak. Resepi yang ringkas tapi sedap.

Ikan cencaru bakar ni merupakan ikan bakar paling senang nak buat.Bersihkan ikan kemudian bakar.  Tak perlu garam. tak perlu kunyit. tak perlu bahan lain. (abaikan je la sayur2 tu sebab sayur2 tu lebihan aku buat sandwic sebelum tu)
Air asam. Hanya potong, cili, bawang, bunga kantan, kemudian curahkan air asam jawa dan juga gula..  (abaikan juga bekas yang aku  guna tu.. malas nak letak kat bekas cantik.. kekeke!
ok. ni jela menu aku. tanpa nasi. maklumlah aku tengah diet ni.. (diet la sangattttt)

2 comments:

namyyul nurulazila berkata...

wah terliur tengok gambar ikan cencaru bakar & air asam ini, pasal ini memang favorite saya, tak payah makan ngan nasi, ratah saja dah nikmat habis =)
member #394

Dalia berkata...

kannn.. heheh.. anak2 pun suka... memang sedap...

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea