Kawan2Ku

18 Januari 2015

Diet Atkins : Menu Hari Pertama

Posted by Dalia Hassan at Ahad, Januari 18, 2015

Assalamualaikum wbt...

Hari ni adalah hari pertama aku memulakan fasa pertama dalam Atkins Diet. Aduh. Besar juga dugaannya.. Malam semalam aku ke Nilai pergi rumah sepupu aku.. sebelum balik dia bagi aku 2 bekas kek keju meleleh blueberry.. adoiyaiiii... pagi tadi encik asben dan anak2 berselera betul makan kek tu kat depan aku.. nasib baij la aku boleh bersabar.. kalau tak...

Sebelah malam pula aku pergi jumpa geng lama aku kat Ayam Penyet Ria @ Summit. Alhamdulillah.. masih dapat kawal nafsu makan sebab sebelum keluar rumah memang aku dah makan kenyang2 sebab aku takut kalau aku lapar nanti abis keimanan aku jatuh satu persatu tengok makanan dan minuman manis depan mata. hehe!

Ok. Jom tengok apa yang aku makan pada hari pertama induksi ni...


SARAPAN PAGI

Spinach Omelette

Resepi : Telur 3 biji, bayam dan sedikit garam

MAKAN TENGAHARI

Ayam Panggang dan Sayur Celur Atkins
Ayam sebelum dipanggang...
Resepi Ayam Panggang : Ayam dicuci bersih dan dibuang kulit
Bawang putih, bawang mewah, halia, lada hitam, garam dan sedikit cuka apple. Marinade selama 2 jam. Panggang.


MAKAN MALAM

Sup Sayur dan Bebola Ayam Atkins

Resepi : Bawang putih, bawang merah ditumbuk, kemudian tumiskan.. masukkan air.. kemudian bolehlah masukkan bebola ayam atkins dan sayur serta sedikit garam. kalau suka boleh tambah lada hitam atau cili api. Siap!


Go go chaiyok Dalia !!!  Aja aja fighting !!

hahaha senget !!

0 comments:

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea