Kawan2Ku

19 Januari 2015

Diet Atkins : Menu Hari Kedua

Posted by Dalia Hassan at Isnin, Januari 19, 2015

Assalamualaikum wbt...

Hari ni aku teruja dan bersemangat sangat. Apa tidaknya, baru sehari aku beratkins berat dah turun 900gram. Yeayyyy!

Ok. Pagi ni seawal pagi lagi aku dah bangun untuk menyiapkan bekal untuk dibawa ke opis... semangat berkobar2. Hahaha! Semoga aku mengekalkan prestasi ni sehingga ke titisan lemak yang terakhir... jangan hangat2 tahi ayam jer ye Dalia...


SARAPAN PAGI

Telur gulung berintikan sayur campur dan hirisan ayam panggang,
 dan cauliflower + brokoli celur..

Sampai opis, Sue tanya aku bawa makanan apa.. aku tunjuk kat dia bekal aku..  terus je dia makan tanpa toleh kiri kanan sampai habis satu  bahagian bekal aku... hahaha! dia tu memang selamba.. tapi aku suka sebenarnya kawan macam dia.. jenis tak kisah..

Resepi : Untuk inti, cincang 2-3 ulas bawang putih.. tumiskan dengan sedikit minyak. Masukkan capsicum yang dipotong dadu dan juga cauliflower yang dipotong kecil. Carikkan ayam panggang dan gaulkan.
Dadarkan telur. letak inti dan gulung..

MAKAN TENGAHARI

Ayam panggang, cauliflower dan brokoli celur untuk tengahari. Tak sempat lagi nak buat stok untuk sos.. so makan kering jer la.. Semoga aku kenyang sampai petang...

MAKAN MALAM

Sebenarnya balik keje tadi tak tahu nak masak apa... ingat tadi nak masak sayur bayam tumis air je.. sekali tengok bayam macam dah tak berapa segar.. akhirnya terjadilah menu dinner ni..

tapi oleh sebab aku tak pandai lagi nak kira carbs, aku tak berani nak makan banyak sebab takut dah terlebih 20g untuk hari ni.. so aku share dengan encik asben.... 

Yang ni pulak untuk Ainul dan Arissa.. takder sayur.. Ainul tu puas aku paksa dia suruh makan sayur, tapi taknak juga.. sanggup tak makan kalau aku letak sayur.. nak taknak terpaksa la buatkan asing untuk dia... tanpa sayur.. licin pinggan.. berapa kali Ainul kata sedap.. minta mama buatkan lagi...
Resepi untuk inti sama jer dengan resepi untuk sarapan tadi cuma ayam panggang aku gantikan dengan bebola ayam.. 



Ok. Semoga esok dan hari seterusnya aku sentiasa bersemangat untuk teruskan diet atkins ni... 

Daaaaaaaa!

0 comments:

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea