Kawan2Ku

20 April 2014

Kisah Seorang Teman

Posted by Dalia Hassan at Ahad, April 20, 2014

Kisah seorang teman....dulu aku pernah buat satu entry untuknya... Penangan Kasih Bangla...
dan semalam... dia luahkan lagi yang memang sah mak dan ayahnya nak bercerai... mak dia memang dah tak boleh dipujuk lagi.. nekad meninggalkan ayahnya yang kini hampir berusia 68 tahun semata mata kerana seorang warga India (yang sebelum ini disangkakan seorang bangla) yang hanya berusia 23 tahun! Ya Allah... aku tak tahu nak cakap apa... tapi yang aku tahu, aku yang orang luar ni pun dah rasa sedih, apatah lagi keluarga dia..

Macam2 cara dah dibuat... adik beradik mak dia semua dah cuba memujuk... tapi mak dia tetap dengan pendiriannya.. alasan : nak bahagia sebelum tutup mata.... ermmmm... mengejar sesuatu yang belum pasti, masjid yang telah dibina berpuluh tahun sanggup dirobohkan... makcik.... makcik....



Ni lah antara luahan teman aku tu... kesian ayah dia... dikala umur hampir mencecah 68 tahun, apa yang dimahukan? Tentulah sebuah keluarga bahagia, isteri yang akan menemaninya hingga ke syurga, tetapi apa yang diimpikan musnah sama sekali...

Apa yang mampu aku buat adalah berdoa agar makcik kembali ke pangkal jalan.. kembali ke pangkuan keluarga yang setia menanti kepulangannya... In Shaa Allah.... Amin...

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea