Apa-Apa Aje, Bila-Bila Aje, Mana-Mana Aje, Siapa-Siapa Aje, Suka-Suka Aje




Kawan2Ku

09 Jun 2014

Kursus Bahasa Mandarin

Assalamualaikum wbt...

Selesai hari pertama kursus bahasa Mandarin di Intan Jalan Elmu... seronok sesangat sebab dapat belajar semula bahasa Mandarin yang dah ditinggalkan hampir 14 tahun... yerla.. dulu masa kat Uitm memang ada ambik subjek Mandarin, tapi bila dah lama sangat tak praktikkan memang tak ingatla... cuma bila laoshi ajar, boleh la ingat semula sikit2 tapi sebutan masih tak berapa betul lagi... tergeliat lidah.. hahahah!

Kursus Mandarin ni bermula hari ni 9/6/14 hingga Jumaat 13/6/14... peh! menjelang Jumaat confirm berabuk dah boleh cakap Mandarin.. poyo kan! Ngeeeeeeee!

Tapi bila terkenangkan macam2 bunyi ada kat dalam kelas, memang aku tersenyum sendirian.. aku sendiri pun tergeliat lidah nak sebut dengan betul, apatah lagi mereka2 yang kali pertama belajar Mandarin... tapi.. itulah sebenarnya yang akan meninggalkan kenangan manis... sungguh!