Kawan2Ku

28 Ogos 2014

Kawan Makan Kawan

Posted by Dalia Hassan at Khamis, Ogos 28, 2014

Assalamualaikum wbt..

Hari ni kerja setelah dua hari cuti tanpa rekod sebab ambik exam KPSL yang entah apa merapu aku jawab.. takpe la.. ni kali pertama aku amik, jadikan pengalaman.. tahun depan boleh cuba lagi.. heheh

Dan hari ni juga, aku nampak air mata member kamcing aku ni menitis. Erm. Sedih pulak aku, tapi takkan aku nak tepuk tepuk buntut dia bagi dia tenang.. kan.. kalaulah boleh buat, memang aku buat agar dia tak bersedih.. susah nak tengok lelaki menitis air mata.. aku tau masalah yang dia sedang hadapi ni agak sedikit berat, tapi aku pun tak tau macamana nak tolong.. yang aku boleh tolong cuma menjadi pendengar yang setia...

Buat member kamcing aku ni, jangan stress sangat. think positive. sabar. biarlah orang lain nak kata apa pun.. dia tak puas hati sebab dia tak dapat apa yang u dapat.. dia tak ada apa yang u ada. sebab tu dia jeles. jangan dilayan je orang yang macam tu. orang tu memang jenis mental. biarkanlah dia dengan kementelan dia. Itulah yang dinamakan kawan makan kawan.. takpe.. yang penting u jangan makan kawan u, u makan nasi je.. ok?

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea