Kawan2Ku

30 September 2014

Day 29 : Bunga Kegemaran

Posted by Dalia Hassan at Selasa, September 30, 2014

Assalamualaikum wbt...

Bercerita tentang bunga, wanita dan bunga memang saling berkaitan.. aku sendiri, nama pun dah macam bunga.. 

Dalia = Dahlia..

Walaupun nama aku Dalia, tapi kawan2 aku akan panggil aku Dahlia. itu biasa.. dari zaman sekolah sampailah sekarang.. aku biasa dengan panggilan Dahlia.. tak kisah pun.. malah ada beberapa orang kawan yang panggil aku 'bunga' juga 'daisy'.... bukan tu ajer, adik beradik aku pun dah terbiasa panggil nama aku Dahlia... 

Pernah masa zaman kuliah dulu, En. Hamdan lecturer aku yang memgajar subjek marketing, bercerita dalam kelas pasal kegilaan isteri dia terhadap bunga.. dengan tak semena2 dia tanya aku, 

"Awak suka bunga tak Dahlia?"

... spontan aku terus jawab 

"Mestilah suka... nama saya pun bunga...." (sambil buat muka gatal kat lecturer) hehe!

Begitulah secara ringkasnya... bunga kegemaran aku dan juga ertinya pada aku...

daaaaaaaaaaa!

30 Days Blogs Challenge

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea