Apa-Apa Aje, Bila-Bila Aje, Mana-Mana Aje, Siapa-Siapa Aje, Suka-Suka Aje




Kawan2Ku

03 Oktober 2014

Cuti - Cuti Malaysia : Sunway Lagoon, Selangor


Assalamualaikum wbt...

Pada 29/9 yang lepas aku berkesempatan bawa anak-anak aku pergi bercuti ke Sunway Lagoon. Pada asal perancangan hanya aku dan suami sahaja memandangkan Ainul bersekolah. Saat akhir, rupanya sekolah direhatkan bagi persediaan kelas untuk peperiksaan UPSR keesokan harinya... So, memang bawaklah dia sekali, tak sampai hati nak tinggalkan kat rumah pengasuh.


2 keping tiket free... yeehaaaa... aku cuma belikan tiket untuk Ainul je RM65.. dak tecik tu free je masuk...
                                         
apa2 kita bekpes dulu kat mamak @ Bandar Sunway... (eh! nasi beriyani ni dah boleh dikira lunch dah ni)


bagi anak2 bersuka ria dulu..

cantik...

budak ni memang pantang kalau jumpa air...


Aku dengan Ainul sempat naik yang ular tu jer.. apa ntah ke namanya.. Vuvuzela aku tak naik.. gayatttttt... 

pemandangan dari atas...

Ainul lagi...


awal lagi... lengang je kolam.. 

benda alah ni pun macam kosong jer.. tapi masuk tengahari sikit berderet orang beratur... hehehe

anak mat salih ni sibuk kacau si kecik Arissa... nak berkawan kut.. tapi Arissa sombong... dia lari.. huhu!

muka budak demam...

tayangan 5D... keluar dari theathre semua basah lencun.. haha!

lai lai beli cendol...



Vuvuzela... (eh! betul ke ejaan tu?)

nikmatnya dapat makan nugget...

depan Zulu walk...
                                       

tempat budak2.. mak budak pun sama.. hehehe!

macam ada kat tepi pantai...

hamboiiiii...

yang muda.. yang tua.. semua enjoy!





bersantai ditepi pantai..


amboi... sukanya dia...




masa untuk lunch.. Subway menjadi pilihan utama.. yummyyyyy!
















best gak masuk rumah hantu ni... jerit je lebih.. tapi aku lebih banyak tergelak dari menjerit sebab tengok telatah si Ainul yang betul2 takut..






asben ajak aku naik menatang ni... tapi aku mintak maap banyak2 kat dia.. memang tak laaaaaa... gayattttt


naik buai pusing..



masing masing kepenatan...



                                        
balik dari Sunway Lagoon, kami pegi pekena asam pedas pulak kat Subang Bestari.. masing masing dah lapar..
                                     
tuuuu dia asam pedas ikan pari dengan dim sum...
 Siang punya lah seronok, malam berseronok kat Hospital Sungai Buloh pulak sebab budak kecik ni semput... adoilaaaa... dari jam 12pagi lebih sampai jam 5 pagi baru sampai rumah... 3 kali doktor bagi gas kat dak tecik ni... sian dia....


Oklaaaaaa.... tu je cerita aku ke Sunway Lagoon... 

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!