Apa-Apa Aje, Bila-Bila Aje, Mana-Mana Aje, Siapa-Siapa Aje, Suka-Suka Aje




Kawan2Ku

29 Januari 2015

Diet Atkins : Menu Hari Kedua Belas


Assalamualaikum wbt...

Masuk hari kedua belas.. Hari ni aku terlewat bangun... biasanya 5.15am aku dah beraksi didapur tapi hari ni kul 6.17am baru aku terjaga. Kelam kabut aku.. nasib baiklah baju aku dah siap2 gosok dari malam..

Dan aku hanya sempat menggoreng ayam untuk bawa bekal ke pejabat....

Konon2 ayam ni seketul untuk sarapan, seketul untuk lunch.. tapi nak perabihkan yang seketul tu pun punyalah seksa, akhirnya yang lagi seketul tu aku bawa balik je. Tapi, masa nak balik ada pulak kucing yg mengiau2 kat kaki aku minta makanan... so aku carik2 kan bagi kat kucing tu.. dah memang rezeki dia...

Tengahari aku intai makanan kat kantin pulak.. takder apa pun yang menarik dan sesuai untuk DA... tetiba nampak pulak ikan bilis goreng ni.. aku siap tanya tukang masak tu.. letak gula ker? Dia kata tak letak.. aku pun tapau le.. RM1.50... tapi akhirnya tak makan juga sebab terlalu masin.. huhu!

Ni pulak menu makan malam aku... yang ini walaupun telur, tapi aku berselera makan... simple tapi sedap.. petola tumis air + telur.. petola tu aku letak dalam 3-4 ketul je...buat syarat.. eaok nak buat lagi... heheh!+

Ok. Tu jer...

Daaaaaaaaaaaaaaaaa!