Kawan2Ku

06 Ogos 2015

Suatu Pagi Di Dusun Durian Abah

Posted by Dalia Hassan at Khamis, Ogos 06, 2015

Assalamualaikum wbt...

Sebenarnya ni cerita awal Ramadhan aritu... lepak kat dusun durian abah.. Almaklumlah.. masa tu tengah musim durian.. walaupun tak dapat nak makan sebab puasa, tapi seronok dapat menghayati keindahan alam.. sejuk jer... aku pun dalam setahun sekali pun belum tentu masuk kebun abah ni... kalau suruh drive sorang2 memang aku sesat la... haha! teruk kan? padahal kebun durian abah ni dah wujud sebelum aku lahir lagi...




pokok cili pun ada...
anak beranak tak mandi lagi... kekeke!
kegunaan sebenar kereta sorong...


















balik dari kebun, si Arissa sibuk nak tolong atok angkat durian.. si kakak dah menghadap tv kat dalam..

tu je nak cerita...

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Alia : masa balik raya aritu (raya ke-4 sebab balik rumah mertua dulu), mak kata bff aku, Manek ada datang beli durian. Aku tak percaya, aku ingatkan mak salah orang.. mak kata betullah.. memang manek.. aku tanya mak, mak ada tanya nama dia ker? mak kata tak ada.. tapi sebab mak kata Manek tau aku balik beraya Kota Tinggi dan masih dalam pantang, terus aku percaya cakap mak. Sebab... kawan lelaki aku kat kampung yang sentiasa aku update aktiviti aku memang la kat dia je.. aku tau memang dia ada balik sana, tapi petang raya dia dah balik utara semula. tu masa mak cakap, aku tak yakin tu dia sebab dia balik kejap je ngan wife dia... mak, padahal mak bukan cam sangat manek yang mana satu. tapi aku selalu cerita kat mak pasal dia... dari zaman sekolah sampailah sekarang. Sebab tu mak tau tu Manek.. Bukan aje mak, asben aku pun kenal manek. pernah sama2 pergi ngeteh dulu masa Manek masih kat TUDM Subang. Dan asben aku pernah malam2 hantar aku masuk TUDM sebab nak pergi amik barang kat Manek.  bila aku tanya Manek, gelak besar dia... memang tu dia... saja je dia taknak bagitau aku. ceh!

Harap2 persahabatan kami yang terjalin sejak tingkatan 1 akan kekal selamanya... padahal dulu dialah budak yang paling aku benci sebab panggil aku 'KAMBING' - sebab dulu abah aku bela kambing beratus2 ekor. Tapi akhirnya dialah yang jadi bespren aku sampai sekarang. haha!

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea