Kawan2Ku

09 November 2015

Reinkarnasi 017 : Jaga Hati

Posted by Dalia Hassan at Isnin, November 09, 2015

017 : Jaga Hati

Hello, ada satu hal aku mahu bicara.
Kau nak tahu satu fakta?

Manusia semua ada hati.
Dan hati kau lain dari yang lain.

Cakap sikit terasa.
Cakap sikit merajuk.
Cakap sikit mengamuk.

Hati kau ni pelik dan nampak sampah.
Buat yang lain rasa menyampah.
Ya, kau ada hati.
Tapi itu tidak bermakna semua kena jaga hati kau seorang,
dan hati orang lain tiada rasa macam barang.

Agak-agak sikit.
Sebelum hati kami tidak tahan sakit.




The Faiz Ibrahim

2 comments:

Sya Nadia berkata...

selalu berlaku...cuma kita je kena jaga perasaaan dia, dia pulak buat macam kita tak ada hati....kalau ikt rasa, memang bergaduh la...

Dalia Hassan berkata...

betul tu Sya Nadia... tapi kalau kita terlalu sangat jaga hati diorang, nanti hati kita yang sakit.. bengkak. bernanah. takut lama2 nanti makin parah...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea