Kawan2Ku

20 Februari 2016

Day 7 : Re-Induction Diet Atkins

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, Februari 20, 2016

Assalamualaikum... diam tak diam dah seminggu aku dalam induksi semula diet atkins. Ada lagi seminggu untuk aku abiskan induksi ni. Harap-harap berjaya la turunkan seberapa banyak kilo lagi. In Shaa Allah...

Tapi dalam seminggu ni nakal juga aku, berapa kali aku cheat. Aduh. Makan karipap, curi2 makan kek ( walau secubit). minum ice blended (walau seteguk). Tapi mujurlah berat masih turun, walaupun tak banyak... ngeeee!

Ok. Ni menu aku untuk hari ni... macam biasa, lebih kurang sama jer.. korang jangan pulak kecam yaa... minggu ni memang tema aku 'ayam'... haha! senang. beli sekor ayam, bagi2 je untuk seminggu punya bahagian. hahaha! Minggu depan mungkin tema ikan pulak... kekeke! apa-apa pun bergantung kepada tahap kerajinan aku nak masak. Kalau tak rajin, aku beli jer la....

 Pagi tadi aku kerja. Agaknya badan kepenatan sebab beberapa hari berturut2 ada aktiviti kecergasan, so sarapan aku memang tak bersentuh.... tapi dalam pukul 12 baru aku selera nak makan... mujurlah perut aku tak berbunyi lapar. Kalau tak mesti berikan kesan pada diet aku... hehe.. balik keje kul 12 lebih terus bergegas ke UTM Space KL sebab aku ada kelas kul 2... masa driving sempat aku membayangkan makan mee bandung muar. Alahai sedapnya....

 Dalam kelas pulak tadi, aku makan seaweed. Kawan2 sekelas aku dah tau dah, aku ni tokey seaweed buat diorang dari sem2 sebelum ni lagi. Diorang pun sama tumpang makan sekaki.. ngeeee!

 Habis kelas dalam kul 6.30pm. Tapi aku tak risau pasal makan malam dah sebab ayam aku tak berusik pun lagi. Makan tu je la, buat apa nak membazir, kan?

Imaginasi... makan mee bandung muar... haha!





Alia: In Shaa Allah esok aku akan bagitau berapa penurunan berat badan aku dalam masa seminggu ni...

1 comments:

najwa zahid berkata...

classmate sya ade 2 org buat DA ni. dua2 dah kurus dah skarang. goodluck

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea