Kawan2Ku

Assalamualaikum wbt...


Blog ini telah menjadi diari hidup aku. Kebanyakan yang aku masukkan di sini adalah kehidupan harian aku. Walaupun ianya tidaklah menarik perhatian dan tiada apa yang menarik, tapi perjalanan kehidupan aku tetap mempunyai jalan cerita yang tersendiri walaupun kadang-kadang ianya sangat membosankan. Menjalani rutin hidup yang biasa, melakukan sesuatu yang berulangan setiap hari, namun ianya tetap satu kenangan yang aku cuba kenang sehingga ke akhirnya.


Untuk tahun 2020, aku cuba untuk menulis setiap hari apa yang aku lakukan. Selain untuk kenangan di masa hadapan dan juga untuk tatapan anak cucu aku nanti, aku cuba untuk mendisiplinkan diri aku untuk tidak melakukan sesuatu perkara hanya separuh jalan. Aku cuba... mungkin The Chapter ini tidak bermakna bagi para pembaca, tapi ianya sangat bermakna bagi aku, walaupun ianya hanya sebuah kisah harian yang membosankan yang aku lalui setiap hari.


Terima kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow blog aku yang sendu ini.


Sekian.

22 Mei 2016

Skytrex Adventure @ Shah Alam


Assalamualaikum wbt...



Ini kisah semalam... membuat aktiviti skytrex di Shah Alam.. sebenarnya memang dah lama teringin nak buat aktiviti ni, tapi asyik tak berkesempatan jer. Then pada April lepas, bincang dengan geng geng "Geng Outdoor Subang Jaya", cuma empat orang jer yang sanggup buat aktiviti ni... masing2 tak yakin dengan ketinggian... gayat.. so, aku, Sue, Ieyla dan Kenz terus pilih tarikh 21/5 untuk buat aktiviti ni. kami ambil pakej Big Thrill... Berempat pun berempat la... janji ada geng yang nak buat bersama2.. hehe!



Pada asalnya, aku ingat pagi tu nak panjat Bukit Sapu Tangan dulu, konon2 stamina kuatla untuk buat dua aktiviti dalam satu hari... mujurlah pagi tu hujan lebat, so aktiviti mendaki bukit tu terpaksa dibatalkan. Tapi sebenarnya aku bersyukur tak jadi nak hiking, sebabnya, lepas buat skytrex ni memang penat sangat walaupun puas hati yang teramat sangat. Aku tak dapat bayangkan kalau pagi tu aku pergi hiking... rasanya pengsan terus kut.. kepenatan... haha!

empat sekawan...
lupa nak tarik nafas... terserlah tayar tu..  hahaha!

Sue senget

Instructor yang terlajak ramah...

Ieyla...

Kenz...








gayat ke tak gayat? haha

main cak cak kat atas pokok...

yang belakang tu Rayyan nama dia...

errrrrr... kat belakang tu rel keretapi ker???
redah jerrrrr...


sebelum balik berborak dengan pekerja sini... peramah betul si Shaz ni... gelak jer manjang... haha!
Pehhhh! Kenangan dan pengalaman yang tak akan aku lupakan. Lepas ni macam nak cuba yang extreme pulak.. confirm lebih mencabar!

2 comments:

spitoutblog berkata...

wah suka suka..
bestnyee..

xpenah lagi pergi skytrex..
just penah try escape penang.

nk kena cuba gak ni skytrex

Dalia Hassan berkata...

Memang best awak... try la pegi nanti.. berbaloi baloi.. haha

D'Alia Gallery. Dikuasakan oleh Blogger.
 

D'Alia Gallery Published @ 2014 by Ipietoon