Kawan2Ku

06 Mei 2016

Trekking @ Santuari Ikan Sungai Chilling 2.0

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Mei 06, 2016

Assalamualaikum wbt...

Pada Sabtu lepas, 30/4 aku dengan beberapa orang geng2 outdoor telah ke Sungai Chiling buat kali kedua. Ini adalah atas permintaa bespren aku, Sue Senget yang tak dapat nak join kami masa kami pergi kali pertama sebelum ni.

Untuk tidak menghampakan permintaan dia, so aku ok kan jer... memang aku tak kisah pun.. kebetulan minggu ni memang aku tak ada kelas. dengan si kecik tu pun aku bawa sekali...



singgah dulu kat empangan ni untuk bergambar... tapi air nampak makin surut.. tak macam masa kali pertama kami datang sini...
bersemangat Sue dengan Najib....
macam biasa, jurugambar mesti jalan kat depan sekali... haha!
si kecik ni ni pun sama bersemangat... dari awal tu dia gerammmmm je bila nampak air.. sampai satu ketika dia taknak bergerak sebab tak sabab nak main air.. haha~
sibuk nak bawak boya dia tu... mama nak tolong bawak kan tapi dia tak bagi... (yerla... masa ni belum penat lagi)
terpaksa meredah kayu kayuan dan balak...
tak ingat lintasan sungai yang ke berapa....
teruja!

selfie sokmo...
masa ni dia dah penat dah.. tapi kejap je papa dukung sebab dia nak berjalan semula bila dah hilang penat...
melalui celahan pepohonan buloh..
suka bila dah sampai air terjun...
mama dengan cik sue senget pun teruja gak nampak air terjun...

acah acah remaja bila buat muka camtu *perasan*
misi menyelamatkan si ikan kelah takut2 diorang kelemasan... *senget*
Jah ngan sue senget.. sibuk basuh kasut... hehe!
Jah ngan Nurra...
masa untuk balik ke pangkal jalan...









dak tecik  seronok dapat bagi ikan makan..




turun dari atas kami main air kat bawah pulak... dak tecik ni seronok sebab dapat mandi puas2 (itupun sebab dia tak nampak ikan.. haha)





0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea