Kawan2Ku

Assalamualaikum wbt...


Blog ini telah menjadi diari hidup aku. Kebanyakan yang aku masukkan di sini adalah kehidupan harian aku. Walaupun ianya tidaklah menarik perhatian dan tiada apa yang menarik, tapi perjalanan kehidupan aku tetap mempunyai jalan cerita yang tersendiri walaupun kadang-kadang ianya sangat membosankan. Menjalani rutin hidup yang biasa, melakukan sesuatu yang berulangan setiap hari, namun ianya tetap satu kenangan yang aku cuba kenang sehingga ke akhirnya.


Untuk tahun 2020, aku cuba untuk menulis setiap hari apa yang aku lakukan. Selain untuk kenangan di masa hadapan dan juga untuk tatapan anak cucu aku nanti, aku cuba untuk mendisiplinkan diri aku untuk tidak melakukan sesuatu perkara hanya separuh jalan. Aku cuba... mungkin The Chapter ini tidak bermakna bagi para pembaca, tapi ianya sangat bermakna bagi aku, walaupun ianya hanya sebuah kisah harian yang membosankan yang aku lalui setiap hari.


Terima kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow blog aku yang sendu ini.


Sekian.

21 Julai 2016

Hiking @ Bukit Tabur Far East



Assalamualaikum wbt..






Macam biasa, lepas raya ni, lemak berkilo2 melekat kat badan. Aiseyman.. stress aku dibuatnya. Apa tak, 6kg berat naik. adeiii.. stress.. stress...




Bila cakap dengan asben, dia gelakkan jer. Eleh. Dia pun sama sebenarnya. Sama2 bina badan. Lagi ada hati nak gelakkan aku. haha!




Setelah berbincang, pada awalnya aku dan asben ingat nak pergi hiking kat Gunung Pulai, Pontian sebelum gerak balik ke Subang. Tapi memandang beberapa hari sebelum tu berlaku kejadian rakyat Singapore yang meninggal akibat tergelincir kat Gunung Pulai, terus kami ubah rancangan. So pada Raya ketujuh, kami terjah Bukit Tabur Far East...




Sebenarnya.. aku naik tak sampai puncak pun... sikit je lagi nak sampai. Tapi aku batalkan niat sebab cuma aku sorang jer yang ada kat atas tu.. buatnya berlaku apa2, tak ke naya.. orang lain memang takder. Asben dan anak aku tunggu kat bawah batu. Memang tak berani nak bawak dia naik ikut tali tu... bahaya... tu yang asben aku tunggu kat bawah tu.. tapi takper.. in Shaa Allah ada rezeki dalam masa terdekat ni aku nak pergi lagi bersama Geng Outdoor Subang Jaya.

























0 comments:

D'Alia Gallery. Dikuasakan oleh Blogger.
 

D'Alia Gallery Published @ 2014 by Ipietoon