Kawan2Ku

13 Januari 2017

Status Blog #105

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Januari 13, 2017
Assalamualaikum wbt...

Definisi sahabat pada aku :

Apa yang aku buat depan dia semua tak betul. Semua dia bebelkan. Apa yang aku buat semua salah. Dan apa dia buat, semua tak kena kat mata aku. Asal bercakap, masing2 nak menang jer. Tak mau kalah. Sehari tak gaduh, rasa tak lengkap jer hidup. Bila dapat gaduh, dunia ini analah yang empunya... sebab apa? Sebab ego tu melebihi gunung2 yang didaki..

Tapi belakang aku, semua aku betul! Dia akan defend aku, apa pun orang cakap pasal aku dia tetap percayakan aku. Begitu juga sebaliknya. Sebaik2nya dia akan pertahankan aku walaupun kadang2 benda tu memang salah aku semata2 nak jaga aib aku. Rasa macam pelik kan? Tapi itulah hakikatnya...

Dan aku, selesa punya kawan sebegini daripada kawan yang depan kita bermulut manis tapi dibelakang kita dia umpama batu api yang memporak perandakan keadaan.

Pendek kata, aku sayang korang walau kadang2 ada masa mulut aku ni macam longkang!

*status update ini dibawakan khas apabila ko tersedar dari tido seawal dinihari dan mata ko tak boleh nak lelap semula... dan ko mula kemaruk nak tulis karangan pendek.

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea