Kawan2Ku

Assalamualaikum wbt...


Blog ini telah menjadi diari hidup aku. Kebanyakan yang aku masukkan di sini adalah kehidupan harian aku. Walaupun ianya tidaklah menarik perhatian dan tiada apa yang menarik, tapi perjalanan kehidupan aku tetap mempunyai jalan cerita yang tersendiri walaupun kadang-kadang ianya sangat membosankan. Menjalani rutin hidup yang biasa, melakukan sesuatu yang berulangan setiap hari, namun ianya tetap satu kenangan yang aku cuba kenang sehingga ke akhirnya.


Untuk tahun 2020, aku cuba untuk menulis setiap hari apa yang aku lakukan. Selain untuk kenangan di masa hadapan dan juga untuk tatapan anak cucu aku nanti, aku cuba untuk mendisiplinkan diri aku untuk tidak melakukan sesuatu perkara hanya separuh jalan. Aku cuba... mungkin The Chapter ini tidak bermakna bagi para pembaca, tapi ianya sangat bermakna bagi aku, walaupun ianya hanya sebuah kisah harian yang membosankan yang aku lalui setiap hari.


Terima kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow blog aku yang sendu ini.


Sekian.

19 Ogos 2017

Ekspedisi Menuju Puncak @ Gunung Angsi


Assalamualaikum wbt...

Entah macamana aku boleh terlibat dengan Ekspedisi Menuju Puncak ni.. padahal aku ada kelas masa hari kejadian ni... adoila..

Ekspedisi Menuju Puncak (EMP) yang dianjurkan oleh Lembaga Pelancongan Negeri Sembilan (LPNS) adalah satu usaha untuk memecahkan rekod The Longest Chain of People Clasping Wrist yang dicipta di Pakistan pada 29 September tahun lalu membabitkan 2,950 peserta. EMP melibatkan 8222 orang peserta sekaligus tercatat dalam Malaysia Book of Record (MBOR) dan ekspedisi bersempena Sambutan Hari Kemerdekaan ke-60.

Aku dengan geng2 yang terlibat (Yatz, Ila, Tini dan Kenz) masing-masing berada dalam kumpulan yang berbeza, so tak dapatlah nak geng dengan diorang macam biasa. Cuma Yatz dan Tini jer yang dapat satu grup, mungkin sebab diorang daftar sama-sama.. tapi takperlah... dah biasa dengan diorang kalau pergi hiking mana2, kali ni grup lain pun tak perla... merasa hiking dengan kawan2 baru pulak. hahaha


Sempat posing dengan geng GOSJ sebelum mulakan pendakian... Ieyla dengan Kenz dah gerak naik dulu sebab dia antara group terawal...




sesak dan senak. hahaha

sepanjang pendakian memang akan nampak kata2 semangat macam ni...

berehat sebentar bersama ahli kumpulan yang lain sebelum meneruskan pendakian.

oh! sebenarnya bukan nak baca sangat ayat tu... sebenarnya nak fokus kat abam bomba kat belakang tu... haha!


tepat jam 3 petang... mula bergandingan tangan...



masa untuk pulang ke pangkal jalan... sesak hoi! jem lama atas gunung ni...


Alhamdulillah... sampai juga kat starting point...



Alhamdulillah... walaupun agak penat dan terdapat sedikit masalah teknikal, berjaya juga kami sempurnakan misi memecahkan rekod dunia sekaligus memecahkan rekod Malaysia..

Tahniah semua!



0 comments:

D'Alia Gallery. Dikuasakan oleh Blogger.
 

D'Alia Gallery Published @ 2014 by Ipietoon