Kawan2Ku

13 Januari 2017

Status Blog #105

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Januari 13, 2017 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt...

Definisi sahabat pada aku :

Apa yang aku buat depan dia semua tak betul. Semua dia bebelkan. Apa yang aku buat semua salah. Dan apa dia buat, semua tak kena kat mata aku. Asal bercakap, masing2 nak menang jer. Tak mau kalah. Sehari tak gaduh, rasa tak lengkap jer hidup. Bila dapat gaduh, dunia ini analah yang empunya... sebab apa? Sebab ego tu melebihi gunung2 yang didaki..

Tapi belakang aku, semua aku betul! Dia akan defend aku, apa pun orang cakap pasal aku dia tetap percayakan aku. Begitu juga sebaliknya. Sebaik2nya dia akan pertahankan aku walaupun kadang2 benda tu memang salah aku semata2 nak jaga aib aku. Rasa macam pelik kan? Tapi itulah hakikatnya...

Dan aku, selesa punya kawan sebegini daripada kawan yang depan kita bermulut manis tapi dibelakang kita dia umpama batu api yang memporak perandakan keadaan.

Pendek kata, aku sayang korang walau kadang2 ada masa mulut aku ni macam longkang!

*status update ini dibawakan khas apabila ko tersedar dari tido seawal dinihari dan mata ko tak boleh nak lelap semula... dan ko mula kemaruk nak tulis karangan pendek.

31 Disember 2016

Selamat Tinggal 2016

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, Disember 31, 2016 0 comments Links to this post

Selamat Tinggal 2016...

Tahun yang banyak memberikan aku kenangan manis...
Tahun yang banyak memberikan aku kenangan pahit...
Tahun yang banyak memberikan aku pengalaman baru..
Tahun yang banyak mengajar aku erti persahabatan...
Tahun yang banyak meninggalkan pengajaran kepada aku.

Terima kasih 2016...
Selamat datang 2017...

Semoga tercipta lebih banyak episod menarik dalam kehidupan aku, dan mohon  dijauhkan dari musibah.. Aminnnnn...

04 Disember 2016

Status Blog #104

Posted by Dalia Hassan at Ahad, Disember 04, 2016 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt..


4/12 dan 5/12

Ada apa dengan tarikh ni?
Tarikh yang tak akan aku lupakan sampai bila2...
Setahun sudah berlalu.
Terima kasih sahabat.
Terima kasih kerana telah meninggalkan kenangan manis buat aku.
Akan menjadi kenangan yang tak akan aku lupakan sampai bila bila.

15 November 2016

Status Blog #103

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Sebenarnya macam dah lama jer tak meluahkan rasa hati kat blog aku ni... kalau ikutkan hati, setiap hari ada saja yang ingin diceritakan, ingin diluahkan... tapi tetap tak terluah... mungkin kekurangan masa antara penyebab? mungkin laaaa..

Aku tau semenjak dua menjak ni ramai yang terasa hati dengan aku. Dan aku sedar kadang kadang mulut aku ni memang takder insurans, ikut sedap aku jer nak cakap apa. Tapi, itulah. Aku pun tak boleh nak elak. Dan aku juga tak boleh nak simpan dalam hati. Apa yang aku rasa, itulah yang aku luahkan. Aku tak nak jadi hipokrit. Sakit.

Walaupun mulut aku macam longkang, main sedap cakap jer, tapi tu bukan bermaksud putus persahabatan. Aku sekadar kata apa yang aku fikirkan betul. Persahabatan tetap sesuatu yang sangat bernilai buat aku. Walaupun kita kawan baik, tak semestinya kita setuju dan punya pendapat yang sama, kan??

Oh sekejap!

Sebenarnya aku cuma nak cakap.. akukan hari ni terasa hati dengan seseorang. Seseorang yang bila ternampak aku, dan dan dia berpaling ke arah lain dan berborak dengan kawan lain. Dia buat tak nampak jer kat aku... tapi takperlah... aku terpaksa juga buat2 faham kalau itulah yang memang dia nak... walaupun aku sedikit sedih.

'Sedikit'... ermmmmm...

Oklah.. tu jer nak luah...

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP)

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP)
Lokasi : Dewan IPD Subang Jaya
Tarikh : 15 November 2016





Canopy Walk @ Taman Eco Rimba, KL

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Canopy Walk
Lokasi : Taman Eco Rimba KL, Hutan Simpan Bukit Nenas.
Tarikh : 13 November 2016
Line Up : 8 Dewasa 2 Kanak-Kanak



























10 November 2016

Status Blog #102

Posted by Dalia Hassan at Khamis, November 10, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Ceramah Agama Oleh Ustaz Amin TV9, Doa Selamat dan Solat Hajat
Lokasi : Surau IPD Subang Jaya
Tarikh : 10 November 2016










29 Oktober 2016

Hiking @ Bukit Broga 4.0

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, Oktober 29, 2016 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt...


Ada kawan aku kata, kenapa asyik naik Broga jer? tak bosan ker? Aku jawab, selagi namanya hiking, tak kisahla kat mana2 pun asalkan aku dapat melepaskan rindu dan badan aku tak terlalu manja sangat nak banyak rehat. Poyo je kan?


Lagipun kebetulan ada kawan2 aku yang tak pernah panjat Broga lagi... so aku dengan sukarela bawa dan teman diorang naik atas tu.. pakaian pun main sarung jer apa yang ada kat depan mata... tak fikir sangat nak bergambar kat atas tu... dan kali ni memang aku tak banyak amik gambar pun... bagi chance kat diorang pulak. hehe!











Errrr.... sebenarnya kan aku sendiri terasa pelik dan janggal bila aku pakai tudung tu... biru belang2 harimau... ni la akibatnya bila main sarung jer... tangkap muat!


haha!



PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea