Kawan2Ku

04 Disember 2016

Status Blog #104

Posted by Dalia Hassan at Ahad, Disember 04, 2016 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt..


4/12 dan 5/12

Ada apa dengan tarikh ni?
Tarikh yang tak akan aku lupakan sampai bila2...
Setahun sudah berlalu.
Terima kasih sahabat.
Terima kasih kerana telah meninggalkan kenangan manis buat aku.
Akan menjadi kenangan yang take akan aku lupakan sampai bila bila.

15 November 2016

Status Blog #103

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Sebenarnya macam dah lama jer tak meluahkan rasa hati kat blog aku ni... kalau ikutkan hati, setiap hari ada saja yang ingin diceritakan, ingin diluahkan... tapi tetap tak terluah... mungkin kekurangan masa antara penyebab? mungkin laaaa..

Aku tau semenjak dua menjak ni ramai yang terasa hati dengan aku. Dan aku sedar kadang kadang mulut aku ni memang takder insurans, ikut sedap aku jer nak cakap apa. Tapi, itulah. Aku pun tak boleh nak elak. Dan aku juga tak boleh nak simpan dalam hati. Apa yang aku rasa, itulah yang aku luahkan. Aku tak nak jadi hipokrit. Sakit.

Walaupun mulut aku macam longkang, main sedap cakap jer, tapi tu bukan bermaksud putus persahabatan. Aku sekadar kata apa yang aku fikirkan betul. Persahabatan tetap sesuatu yang sangat bernilai buat aku. Walaupun kita kawan baik, tak semestinya kita setuju dan punya pendapat yang sama, kan??

Oh sekejap!

Sebenarnya aku cuma nak cakap.. akukan hari ni terasa hati dengan seseorang. Seseorang yang bila ternampak aku, dan dan dia berpaling ke arah lain dan berborak dengan kawan lain. Dia buat tak nampak jer kat aku... tapi takperlah... aku terpaksa juga buat2 faham kalau itulah yang memang dia nak... walaupun aku sedikit sedih.

'Sedikit'... ermmmmm...

Oklah.. tu jer nak luah...

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP)

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP)
Lokasi : Dewan IPD Subang Jaya
Tarikh : 15 November 2016





Canopy Walk @ Taman Eco Rimba, KL

Posted by Dalia Hassan at Selasa, November 15, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Canopy Walk
Lokasi : Taman Eco Rimba KL, Hutan Simpan Bukit Nenas.
Tarikh : 13 November 2016
Line Up : 8 Dewasa 2 Kanak-Kanak



























10 November 2016

Status Blog #102

Posted by Dalia Hassan at Khamis, November 10, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...

Aktiviti : Ceramah Agama Oleh Ustaz Amin TV9, Doa Selamat dan Solat Hajat
Lokasi : Surau IPD Subang Jaya
Tarikh : 10 November 2016










29 Oktober 2016

Hiking @ Bukit Broga 4.0

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, Oktober 29, 2016 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt...


Ada kawan aku kata, kenapa asyik naik Broga jer? tak bosan ker? Aku jawab, selagi namanya hiking, tak kisahla kat mana2 pun asalkan aku dapat melepaskan rindu dan badan aku tak terlalu manja sangat nak banyak rehat. Poyo je kan?


Lagipun kebetulan ada kawan2 aku yang tak pernah panjat Broga lagi... so aku dengan sukarela bawa dan teman diorang naik atas tu.. pakaian pun main sarung jer apa yang ada kat depan mata... tak fikir sangat nak bergambar kat atas tu... dan kali ni memang aku tak banyak amik gambar pun... bagi chance kat diorang pulak. hehe!











Errrr.... sebenarnya kan aku sendiri terasa pelik dan janggal bila aku pakai tudung tu... biru belang2 harimau... ni la akibatnya bila main sarung jer... tangkap muat!


haha!



22 Oktober 2016

Hiking @ Bukit Berekeh, Sungai Siput Perak

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, Oktober 22, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...




Sebenarnya dah lama juga simpan hasrat nak ke Bukit Berekeh ni semenjak viral dengan awan karpetnya yang ohsem sangat. Akhirnya setelah berbincang dengan Geng Outdoor Subang Jaya, kami sepakat nak pergi pada tarikh 22/10/2016... Sebulan awal dah rancang, dan memandangkan kami ni pun masih tak biasa dengan dunia hiking ni (newbies), so kami minta bantuan adik Chu Amir ni untuk jadi guider kami. RM10 untuk satu kepala. Okla kan???




Semalam kami ikut program Gaya Hidup Sihat anjuran IPD Subang Jaya trekking ke Hutan Simpan Ayer Hitam, Puchong.. Balik dari trekking tu memang tak sempat nak tidur walaupun kejap. Sampai rumah pun dah malam, berkemas dan siap2 then jam 12malam kami dah berkumpul untuk sama2 gerak ke Sungai Siput, Perak. Walaupun encik asben yang drive, tapi aku tetap tak boleh tidur sebab temankan dia berborak. Bahaya jugakla nak biarkan dia drive sendiri, buatnya tertidur susah juga. So aku bertabah ajer la tak tidur dan rehat langsung untuk panjat Bukit Berekeh ni.




Sampai Masjid Bawong lebih kurang jam 4 pagi... tapi kami mulakan pendakian lebih kurang jam 5.20am, terlewat sikit dari perancangan atas sebab sebab yang tak dapat dielakkan.




Ermmmm... semput jugak rupanya nak naik tu.. ditambah dengan penat trekking semalam tak hilang lagi, dengan tak tidurnya lagi... memang mendapat la... mendapat sakit kepala... haha!


















































PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea