Kawan2Ku

31 Januari 2012

Hari-Hari Tanpa Nasi

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Januari 31, 2012 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt...

Hari ni masuk hari ke lapan aku tak sentuh nasi dan roti. Kenapa? Semuanya pasal berat badan aku yang semakin suka2 hati naik tanpa bagi peluang kat aku.... tension. jeles pada kawan2 aku yang dah beranak pinak pon badan masih maintain lagi... kali ni aku betul2 nekad nak diet... tak kurus pun takper la, asalkan kembali ke asal.... tengok kat gambar, sangat buruk dan pastinya aku akan sentiasa mengelakkan diri dari berhadapan dengan lensa kamera.

Hari kelapan, aku cam rasa ada perubahan skit walaupun perubahan tu tak nampak dek mata kasar... hanya aku yang merasa perbezaan itu. Harap2 aku mampu mengawal nafsu selera makan sehingga berat badan aku kembali ke asal.... sesungguhnya, aku nekad!

Selamat Tinggal Januari..

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Januari 31, 2012 0 comments Links to this post
Selamat tinggal Januari, panjang umur kita jumpa lagi tahun depan.... 2013.

Januari tahun ni banyak memori yang tak dapat dilupakan... tiga minggu berturut-turut aku pergi bersantai di tepi pantai dan pulau... destinasi pertama, Pulau Langkawi... Destinasi kedua, Pulau Krabi dan destinasi terakhir Port Dickson... ketiga-tiga tempat ni memang banyak meninggalkan kenangan indah buat aku, terutamanya Pulau Krabi... hingga ke hari ini aku masih terasa rindu untuk kesana... InsyaAllah kalau tak ada aral melintang, hujung tahun ni atau awal tahun hadapan akan aku usahakan untuk kesana lagi, mengunjungi tempat yang tak sempat aku singgah....

Oh Ya... kenangan januari tahun lepas.... seingat aku tak pernah aku ceritakan pada sesiapa walaupun di blog ni.. Januari 2011, bulan dimana aku telah disapa oleh seseorang yang aku tak pernah kenal dan semenjak tu sehingga sekarang orang yang aku tak kenal tu dah jadi kawan baik aku....ngam. sekepala. hahahaha! Selamat ulangtahun perkenalan kita yang pertama ya, my good friend, T~Ni.... kejap jer dah setahun, rasanya macam baru tadi je T~Ni tegur aku.... "aiiii... fotostat apa tu?" sambil jeling2 kat salinan ic yang aku fotostat tu... hahahah! kenangan.. kenangan... agaknya kalau masa tu mesin fotostat kami tak rosak, takder la aku merempat pergi kat tempat dia dan tumpang fotostat kat sana dan mungkin juga sampai sekarang aku tak geng ngan dia.... terima kasihlah pada mesin fotostat sebab sudi rosak.... hahahaha! ~biul~

27 Januari 2012

Happy Hour

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Januari 27, 2012 0 comments Links to this post
Ermmmm... tadi aku ngan Linie sempat ikut geng2 logistik, Ieyla, Tuan Naser, Cik Din, Halimi ngan Shaari pergi karaoke kat USJ 19.... Lama tak berkaraoke, sekali sekala best jugak... lebih lebih lagi diorang ni memang jenis yang kepala gila gila jugak, ngam ar ngan aku n linie ni yang tak berapa nak sudah... heheheh! mula2 segan la jugak kat diorang, tapi bila microfon dah ada kat tangan, hilang terus rasa segan tu... (eleh, entah bila la plak aku ni jadi penyegan kat diorang pon aku tak tau.. hahaha)

Oleh sebab tak banyak masa aku ngan Linie yang dah sememangnya berpakat dari awal akan nyanyi sama2, lagu pertama aku pilih lagu ni...

 

Gadis dan Bunga (Rahimah Rahim) pitching toksah cerita la, memang ke lautan lepas... tapi takper, yang penting biarlah sumbang, asalkan menyumbang... heheheh! (lepaskan tension kerja)

 

Then, Linie pilih lagu Kau Tetap Dalam Anganku (Azie).. lagu ni, memang aku tak berapa nak tau, so aku biarkan dia nyanyi sorang... heheheh


Yang atas ni, memang lagu wajib aku kalau pergi karaoke. Lagu Kembali oleh Intan Sarafina.. Tak taulah kenapa entah aku suka sangat lagu ni walaupun aku tau kalau aku nyanyi memang ke laut jugak... tapi, ada aku kesah? hehehehe...

Tu je la lagu yang kami pilih sebab sebenarnya kami kena balik awal... yang lain diorang la yang menyanyi lagu pilihan masing-masing... Ieyla ngan Che Halimi nyanyi lagu duet Achik ngan Siti Nordiana... Sedap gak suara Halimi tu walaupun pitching lari skit (ok la kalau nak dibandingkan dengan yang lain, especially Tuan Naser... hahaha! errrr... harap tuan tak baca apa yang aku tulis ni)

Ada satu satu lagu tu, kami nyanyi ramai2... memang happening la...



Cukup masa, sebelum aku ngan Linie balik, kami 'dipaksa' untuk menyanyikan sebuah lagu yang dipilih sendiri oleh tuan... nak tak nak terpaksalah jugak aku ngan Linie nyanyi.... Lagu Tenda Biru yang hampir-hampir jadi lagu 'Haru Biru'.... huhuhu! (nyanyi jugaklah.... kalau tak, diorang tak bagi kami balik)



Aku ingat, bila dah selesai nyanyi lagu Tenda Biru tu, kami dah boleh balik... rupanya kami ada kejutan!! hahahaha... memang takkan ku lupa sampai bila2 bila tuan suruh kami dengar balasan dari Tenda Biru ni yang dia nyanyikan... Ini baru la betul2 Haru Biru! hahahahah! tak sangka lagu macam ni pon ada.... inilah first time aku dengar lagu ni, serius! ketawa guling-guling aku, Linie ngan Ieyla bila dengar tuan menyanyi dengan gayanya sekali... sampai keluar air mata tengok dia menyanyi sambil di backup singer oleh Halimi, Shaari, ngan Cik Din... hahahaha! Nyesal aku tak rakam, kalau tak boleh tengok siaran ulangan... hahahaah!


Okaylah... Sekian cerita untuk hari ini...

Daaaaaaaaaaa....! (sambil tersenyum-senyum)

Suhaimi Bujang : Selamat Hari Lahir ke-30

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Januari 27, 2012 0 comments Links to this post
Allah selamatkan kamu....
Allah selamatkan kamu......
Allah selamatkan Suhaimi Bujang....
Allah selamatkan kamu....

Abang, selamat hari lahir yang 30 hari ini (27/1). Semoga sentiasa diberkati oleh Allah hendaknya... Amin...

Mmmuaaaahhhhxx!
(tak leh cakap lebih2 kat cni.... segan... hahahahahahah!)

24 Januari 2012

Cuti - Cuti Malaysia : Port Dickson

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Januari 24, 2012 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt...

Hari yang sangat penat setelah menghabiskan masa selama 3 hari di Le Paris Costa Rica Hotel, Port Dickson sempena hari keluarga kami... jom layan gambar2 ni....






















































































PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea