Kawan2Ku

31 Disember 2013

Berbasikal @ Taman Botani Shah Alam

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Disember 31, 2013 0 comments
Assalamualaikum wbt...
Lama dah rasanya tak berbasikal.. kali terakhir berbasikal masa aku mengandungkan si kecik Arissa tahun lepas... itupun sebab masuk pertandingan yang dianjurkan oleh Perkep..
Dan hari ni di lokasi yang sama aku, encik asben dan Ainul sempat mengeluarkan peluh bertingkek tingkek sambil mengayuh basikal.. yang untung, Ainul sebab dia duduk rilek je kat kerusi belakang, papa dia yang mengayuh...
Alang alang dah mengayuh tu, singgah terus la kat rumah 4 musim yang kebetulan tengah musim salji... feel oversea la sekejap... hehehhe!

30 Disember 2013

Bercuti Di Kampung

Posted by Dalia Hassan at Isnin, Disember 30, 2013 0 comments Links to this post

Lama dah rasanya aku tak balik Segamat... kali terakhir aku balik masa kenduri kahwin adik aku pada penghujung oktober yang lalu... aku bukan apa, semenjak si kecil ni semakin membesar dan lasak, aku kurang keyakinan skit nak bawa dia jalan jauh kalau encik suami tak join sama.. encik suami pulak kalau Ahad memanglah dia susah skit nak cuti sebab Ahadlah hari terpenting bagi dia (customer ramai) Pekerja dia pulak selalu mintak cuti hari Ahad... so memang tak boleh buat apa la...

Tapi Sabtu lepas aku nekad jugak bawak anak2 balik Segamat.. Alhamdulillah.. si kecik tak banyak ragam... elok je letak dia kat atas carseat dia, automatic dia pandai bawa diri.. hahahha.. siap nyanyi2 tepuk tangan lagi... si kakak pulak tukang melayan...

Kebetulan balik kali ni buah rambutan dan pulasan memang dah masak (sebenarnya dah nak abis pun, tinggal saki baki je skit kat atas pokok).. so, sarapan buah, lunch buah dinner pun buahlah.. hahaha...

Meh layan gambo2 ni...

27 Disember 2013

Dan Apabila Kesengalan Melanda...

Posted by Dalia Hassan at Jumaat, Disember 27, 2013 0 comments
Assalamualaikum wbt....

Pagi tadi, encik asben keluar seawal jam 4.30am untuk ke terminal bas Shah Alam kerana menunggu barang yang dipesan dari Kelantan yang dihantar melalui bas (kiranya tumpang bas untuk bawa barang2 tu dari Kelantan)... Supplier kata bas dijangka tiba di terminal Shah Alam seawal jam 5am... sebenarnya memang kerap encik asben aku ni order barang dari sana dan kebiasaannya bas akan sampai tepat pada masa (atau kadang2 lewat dlm 10-15minit jer)...

Lebih kurang jam 6.40am encik asben sms aku bagitahu yang bas tak sampai lagi.. menyirap jugak darah aku sebab biasanya 6.40 tu aku dah keluar rumah untuk pergi kerja... aku bukak semula tudung, kemas apa2 yang patut kat rumah tu.. pukul 7.10am baru encik asben gerak dari Shah Alam...

Dah takder benda nak buat (anak anak masih lagi tidur), kat bawah ni la keje aku sementara tunggu asben sampai... towel dan cermin mata anak yang jadi mangsa... hehehe... sekali sekala mama nak tingtong skit, apa salahnya kannnnnn... hehehe

24 Disember 2013

Hari Ulangtahun Perkahwinan Ke - 8

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Disember 24, 2013 0 comments
Assalamualaikum wbt...

Alahai... kejap je masa berlalu... 24/12/2005 ~ 24/12/2013.. Genap 8 tahun bergelar isteri kepada Encik Suhaimi Bin Bujang... semoga ikatan ini kekal hingga ke Jannah... In Sha Allah.. Amin..

 Kebetulan mak mertua dan adik ipar satu keluarga ada kat sini, sempat jugalah buat bacaan doa selamat sempena ulangtahun perkahwinan kami serta ulangtahun anak saudaraku Anaqi yang ke 7 tahun...





22 Disember 2013

Riang Ria Cuti Sekolah : Kidzania Kuala Lumpur

Posted by Dalia Hassan at Ahad, Disember 22, 2013 0 comments
Assalamualaikum wbt...

Hari ni aku berkesempatan membawa anak anak ke Kidzania KL yang terletak di Damansara, bersebelahan dengan IKEA.. Dah lama berjanji dengan Ainul nak bawa dia ke sini, dan hari ni terlaksana sudah janji...

Untuk mengelakkan kesesakan, tiket aku dah siap siap beli secara online.. 4 dewasa, 1 senior, 2 kanak kanak dan 2 baby... mudah dan cepat...

Di Kidzania, kanak2 dapat merasai dunia pekerjaan yang sebenar. Diberi gaji dan berbelanja menggunakan duit gaji sendiri. Sangat berbaloi cuma masa 5 jam mungkin tak cukup untuk explore kesemua pekerjaan disana. Apa yang penting, dapatkan peta terlebih dahulu untuk memudahkan anda membuat perancangan untuk anak anda..





























 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea