Kawan2Ku

31 Mac 2016

Status Blog #74

Posted by Dalia Hassan at Khamis, Mac 31, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt....

Sebenarnya hari ni adalah hari yang agak sedih buat aku kerana hari ini adalah hari terakhir orang yang agak rapat dengan aku bertugas di sini. Dialah pegawai, dialah bos, dialah tuan, dialah abang, dialah good friend aku sejak 6 tahun dulu... mestilah aku sedih, kan?

Pagi ni dia bagitahu aku, dia malas nak keluar dari opis dia.. dia kata mata dia bengkak.. aku gelak. aku tanya dia nangis ker?? (sebab aku tahu dia baru habis taklimat) dia kata dia tak tahan.. pastu aku gelakkan dia lagi (jahat kan aku?).. ermmm... sebenarnya aku faham sangat perasaan dia nak tinggalkan tempat yang banyak memberikan dia kenangan pahit dan manis ni. Aku tahu dia sayang anggota2 dan pegawai awam bawah jagaan dia. Dan aku juga tahu macamana anggota2 dan pegawai awam sayangkan dia. Hari2 aku join diorang, dan aku faham perasaan diorang. Sedangkan aku yang dari trafik ni pun terasa, apatah lagi diorang yang lebih rapat dengan bos diorang ni. Mesti terasa kehilangan. rasa sedih.

Dan petang tadi, aku dapat jumpa dia sekejap. Mungkin jumpa kali terakhir di IPD Subang Jaya (harap2 bukan kali terakhir).. lepas ni aku tak ada abang dah kat IPD ni.. abang yang sentiasa memahami karenah adiknya...

Cuma terngiang2 satu ayat dia tadi yang buat aku bertambah sedih....

ermmmm...


cenderahati dari adik buat abangnya... Pen yang di engrave nama... ASP Naser...


Dalia : Minggu depan, seorang lagi orang yang rapat dengan aku akan meninggalkan IPD Subang Jaya. Ermmm.. kalau yang ni pun aku dah rasa sedih sangat2, yang lagi seorang nanti aku tak tau nak cakap apa.. sebab... dia direct bos aku.. walaupun dari pandangan mata dia sangat poyo, hakikatnya dia tak! cuma... dia ada sedikit sifat panas baran (silalah tanya aku, yang pernah ditengkingnya suatu ketika dulu) Tapi sebenarnya kenangan tu lah yang buatkan aku tak boleh lupa dan kadang2 buat aku tersenyum sendiri mengingatkan kenangan manis tu (hoiii lu gilalah. kena tengking pun lu kata kenangan manis) haha! jadi manis sebab benda tu lah yang buatkan aku akan ingat dan hidup aku tak bosan dengan perkara yang sama je hari2 walhal pada masa tu, 3 hari mata aku bengkak menangis sebab tak nak pergi kerja!!! (takut nak tengok muka dia!!)

 Apa yang boleh aku cakap, ermmmmm... aku tak tahu nak cakap apa! isk isk isk!

Majlis Perpisahan Ketua Cawangan Pengangkutan IPD Subang Jaya

Posted by Dalia Hassan at Khamis, Mac 31, 2016 0 comments Links to this post

Assalamualaikum wbt...


Malam semalam bertempat di Skypark One City telah diadakan Majlis Perpisahan Ketua Cawangan Pengangkutan IPD Subang Jaya, ASP Mohd Naser Bin Ismail yang akan bertukar ke Bukit Aman bermula April ini.

Sebenarnya aku tak tahu nak cakap apa... sedih sebab beliau adalah antara pegawai yang paling baik yang ada kat IPD Subang Jaya ni. Seorang yang tegas tapi peramah, baik hati, bertolak ansur, dan macam2 lagi la. Walaupun aku bukan bekerja di bawah dia, tapi aku tetap rasa kesan dari ketiadaan dia di IPD nanti. Terasa. Sangat2 terasa.

Tapi itulah lumrah bekerja dibawah PDRM ni.. Apa2 pun... Kami sentiasa doakan agar Tuan Naser sentiasa maju jaya dan moga lebih cemerlang di masa akan datang. In Shaa Allah.









Aku dan boss aku, Tuan Azman, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam Subang Jaya. Bos paling sporting. hehe!


bergambar dengan bakal menantu..
tatkala papa dan mama dia dah selamat masuk dalam lif... haha!


aku tak boleh tahan nak gelak bila tengok si Shaari tu... orang suruh dia naik pentas untuk menyanyi, dia boleh pulak menyamar jadi Chef... konon2 orang tak kenal dia la... hahahah!




cer tengok perangai 3 orang yang hujung tu.... haha!


artis sendu... hahahaha!

30 Mac 2016

Lirik Lagu : Over ~ Fynn Jamal

Posted by Dalia Hassan at Rabu, Mac 30, 2016 0 comments Links to this post



Over

What more do you want to hear from me?
Is there anything you wish to see?
A joke? A laugh? A smile? A cry?
A scream? A song? A lullaby?

See i know we are not who we were
I live in denial, remember?
So please don't ask me to open my eyes
Don't wanna wake up and realize

The honeymoon's over
That i should better
Be mature

I'm sorry i do not know what to say
Do understand i'm breaking, but hey
When you tell me that you are leaving
Don't think i didn’t see it coming

Of course i saw we are no longer
Having stuff we enjoy together
But can we play along our part

And not parade this change of heart?
Are you really sure?
That we off better
And over?

What more can i say when you wish to leave today
I wont break down now and burst
But..
Would you like to have one last breakfast?

Of course i saw we are no longer
Having stuff we enjoy together
But can we play along our part
And not parade this change of heart?
Are you really sure?
That we off better
And over?






29 Mac 2016

Trekking @ Santuari Ikan Sungai Chiling

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Mac 29, 2016 0 comments Links to this post


Assalamualaikum wbt...

Pada Sabtu lepas (26/3/2016), aku dan juga Geng Outdoor IPD Subang Jaya telah berkesempatan untuk meredah 6 lintasan sungai di Sungai Chiling, Kuala Kubu Baru untuk sampai ke Air Terjun Sungai Chiling. Peh! memang puas hati walaupun sedikit penat, tapi kenangan dan pengalaman berada disana memang tak akan kami lupakan. Berbaloi - baloi.

Macam biasa la, my encik asben pun sibuk nak join aktiviti kami memandangkan Sabtu memang dia cuti. Aku memang suka jer dia ikut sebab ada orang boleh tolong bawakan beg dan juga jadi cameraman. hahaha kejam! eh! bukan kejam... tapi sayang.. hehe!

Meh la layan gambar2 ni.. macam biasa, sorry lah sebab banyak gambar syok sendiri (selfie)... nak wat camana, dah hobi... ngeeeeeeeeeeeeeee! (mohon bertabah!)


















korang ni datang sini nak tido ke apa?? kalau nak tido balik rumah lah!!!!
(berkata pada diri sendiri..)




Geng Outdoor Subang Jaya... 








Bermanja dengan si ikan kelah... (ikan kelah banyak yang dah lari sebab tak tahan dengan bau kaki kami)











































Perjalanan ke Air Terjun Sungai Chiling mengambil masa lebih kurang sejam berjalan kaki, merentas 6 lintasan sungai (paling dalam separas pinggan- sebab aku pendek), panjat bukit, turun bukit, langkah pokok balak yang tumbang, lalu celah pokok, bawah akar pokok, bagi ikan makan, selfie dan juga sesi bergambar barulah sampai ke air terjun yang cantik dan mempersona. (Yatz aku pinjam ayat ko nih!)












karipap ni aku buat sendiri tau... 
nampak tak batu tu? batu tu la yang aku teringinnnn sangat nak panjat...




5 kali cubaan nak naik atas batu.. setiap kali nak naik, kena tolak dengan arus dari air terjun tu..  haha!
gigih... tetap nak panjat batu yang licin tu....
Yes!! Aku ngan sehaa yang berjaya naik atas batu ni...

Bila dah sampai atas batu ni, rasa happy sangat.. apa taknya... lima kali cubaan baru berjaya, sebab batu tu licin ya ampun... aku dengan seha mmg gigih... tapi bila dah berjaya naik, kena fikir pulak macamana nak turun.. tu yang akhirnya terjun je dalam kolam tu... sebelum tu sempat berharap agar ada penyelamat datang... naik heli ke.. apa ke.. haha
bila dah kat atas batu ni, yang tak kenal pun boleh jadi kawan. macam adik ni, peramah betul dia.. sampai dah sampai kat bawah (nak balik) pun bila selisih kami bertegur sapa. Dan dia dari USJ 11.. jiran tetangga jer rupanya... 
Puas hati sebab pertama kali aku terjun dari atas batu ke kolam air terjun yang agak dalam (sebenarnya... terpaksa terjun sebab tak berani nak ikut batu2 yang licin tu)... tapi tak puas sebab masa terhad... kalau boleh memang nak datang sini lagi nanti... haha!
huh! my encik asben dapat ambik gambar aku separuh ni jer. kejam! haha
perbincangan serius antara aku dan Seha... cara2 macamana nak turun dari batu besar ni..

Pilihan 1 : Terjun dalam air yang dalam
Pilihan 2 : Turun ikut batu yang licin
Pilihan 3 : Tunggu pasukan penyelamat datang selamatkan kami...
keputusan telah dibuat

Seha : turun ikut batu yang licin
Dalia : terjun dalam air yang dalam
I jump you jump...
Hoi. Ni lah kolam yang aku terjun tu... hahahah! Gayat wehhhh... seha dah selamat turun ikut batu batan yg licin tu... aku tak berani... takut tergelincir... akhirnya... ni la pilihan aku... haha!
Masa untuk beramah mesra dan berkenalan dengan si ikan kelah...


senget pun sengetlah! nak buat macamana... orang dalam gambar ni pun senget... kekeke!



ops!!! maaf! Anda salah... ini bukan spesies dugong. harap maklum.
Mencari Si Ikan Kelah
Masa untuk kembali ke pangkal jalan...



Korang kalau nak hiking ke, trekking ke, apa ke.. korang tak payah pakai kasut mahal korang yang beratus2 tu... sayang... korang pakai je kasut 'adidas kampung' ni.. rm8.90 jer.. mencengkam kuat ke tanah. berbaloi2... (taukeh kasut getah sila ambil saya jadi duta produk.. plezzzzzz!!!)

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


 "Duhai angin, sampaikan salam rinduku pada alam yang tak pernah menghilang kasihnya~"
"Sesungguhnya aku rindu~~"





Teringat pulak si Ika menyanyi sambil bagi ikan kelah makan... dia nyanyi "wahai bondaku... bondaku si ikan kelah....."

Bila aku cerita kat kopral Din, kopral din kata...
"Memang sesuai ika... bonda ko ikan kelah... anak dia ikan kerapu!"
Hahahahah!



 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea