Kawan2Ku

22 Disember 2015

Jalan - Jalan Cari Makan : Warung Soto Wageh, Kg Jawa Segamat

Posted by Dalia Hassan at Selasa, Disember 22, 2015

Assalamualaikum wbt...

Balik Segamat minggu lepas, aku tak lepaskan peluang pergi bersarapan di Warung Soto Wageh, Kg Jawa yang sememangnya sentiasa menjadi pujaan hati aku sejak aku kecik lagi... Masakan dia memang sedap. Bukan aje soto, mee kari, lontong, kuih muih dia pun sedap. Pendek kata, semua sedaplah... sebab tu warung dia sentiasa penuh sampai kadang2 terpaksa tunggu turn meja kosong.

Menu wajib aku kat warung soto Wageh ni adalah soto nasi, tempe goreng dengan sate sotong... Alamak! tertelan air liur pulak bila cerita pasal ni... hai lah sedapnyaaaaa.... haha!


Sate sotong.. ni je yang tinggal.. tapi Alhamdulilah la walaupun 3 batang jer yang dapat dari tak merasa langsung... hehe! (sedap weh!!!) sate sotong ni dia guna sotong kering yang dah dilembutkan... memang sedap. bau dia pun dah cukup untuk memikat selera aku... haha! 

Ni la dia sotonya... aku suka makan soto nasi... nyum nyum....

Ok. Ini wayang. Dalia makan satu je tempe ni? Nampak sangat menipunya... hahaha (padahal 4 keping tempe aku makan sorang... apadahal??? haha)

Dan yang paling special sebenarnya, sambal kicap dia yang memang power. Sedapnyaaaa... kalau aku buat sendiri sambal kicap takderla sesedap sambal kicap warung soto Wageh ni...

Kalau korang tak percaya, cubalah! Warung Soto Wageh ni terletak berdepan dengan Sekolah Rendah Kg Jawa, Segamat. Tapi kalau tak salah aku, warung ni tutup setiap hari Isnin... Kalau tak salah laaaa...

*** psssttt... kalau jadi balik Segamat lagi minggu depan, aku ingat nak pegi lagi untuk makan lontong pulak... sate sotong dengan tempe??? itu sudah pasti!!! yang pasti, malas aku nak diet2 dah... seksa jiwa raga jer... ngeeeeeeee!

2 comments:

Ali Nordin Yaakub berkata...

Saya selalu ke Muar urusan kerja.Memang brtoi kata hang...sedappppppp..saya selalu makan kat Muar tepi sungai.

Dalia Hassan berkata...

kannnnnnnn.... hehe!

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen!

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea